Proprietarul care a decis că este timpul să vândă, grație internetului, are la îndemână o multitudine de postări online și site-uri gen Direct Proprietar, Fara Agentie, Vinde Singur etc, care explică clar cum să vândă o proprietate de unul singur, fără a avea nevoie de un agent imobiliar sau de o agenție. Este adevărat că, în România, vânzările între particulari au o pondere mult mai mare decât a vânzărilor efectuate prin agenția imobiliară. Deși faptul că se pot economisi sume importante de bani dacă alegi să vinzi singur sună tentant, realitatea este alta. Data viitoare când veți avea un client vânzător, care se gândește dacă are nevoie de serviciile dvs., faceți referire la aceste cinci motive pentru care majoritatea vânzătorilor ar trebui să lucreze cu o agenție imobiliară.
O agenție imobiliară experimentată, cu vechime în piață, cunoaște îndeaproape tehnicile și practicile uzuale prin care o proprietate este oferită chiar celor care o vor sau chiar celor care au nevoie de ea. Apartamentul situat la parter de exemplu, se vinde cu un preț mai mic decât al celor situate la etajele de mai sus. De ce? Pentru că nu a fost oferit cumpărătorului potrivit. Un cumpărător potrivit este gata să ofere mai mult pentru proprietatea pe care o dorește. Ei bine, agenția, de cele mai multe ori, are acești cumpărători în baza de date. Iar uneori, este de ajuns un simplu telefon.
Astăzi, oricine poate publica un anunț pe internet sau poate pune un banner cu însemnul De vânzare la geam. Dar este oare de ajuns? Nu. Un agent imobiliar știe exact cum poate face publicitate proprietății dvs. pentru ca aceasta să se poată vinde în timp util și la cel mai bun preț. Un agent imobiliar știe exact unde poate face publicitate proprietății dvs. astfel încât aceasta să fie expusă într-un mod favorabil potențialilor clienți.
Folosind experiența, cunoștințele despre piața imobiliară și stăpânirea întocmai a procedurilor, agenții imobiliari pot maximiza eficiența fiecărei etape a procesului de vânzare a proprietății, inclusiv:
Ca vânzător privat, fără cunoașterea și stăpânirea acestor strategii experte, veți fi expus la risc, la stres și la un preț de vânzare mai mic decât cel dorit.
Odată cu crearea și dezvoltarea rețelelor sociale, au apărut diverse rețele specializate în mai toate domeniile economice. Este bine știut faptul că agențiile imobiliare dețin legături cu clienți din trecut și prezent, cu colegi și conexiuni din industrie și că astfel pot profita de un număr mare de potențiali cumpărători pentru casa clientului lor. Este un lucru extraordinar, este ceva pe care vânzătorii privați pur și simplu nu îl au și nu îl pot avea decât în baza colaborării cu agenția. Pe lângă cumpărători, agenții imobiliari au acces și la diferite tipuri de experți care pot fi de mare ajutor în timpul procesului de vânzare cumpărare a casei. Acestea includ fotografi profesioniști, evaluatori autorizați, experți structurlști autorizați, experți cadastriști, notari experimentați în vânzări imobiliare.
Un bun agent imobiliar acționează ca un tampon între vânzător și toate celelalte părți implicate.
Vânzarea unei proprietăți este o experiență stresantă și emoționantă, dar un bun agent imobiliar poate îndepărta o mare parte din povara proprietarului casei. De la documente lipsă și negocieri dificile până la cumpărători insistenti, agenții imobiliari se ocupă de munca mai puțin plăcută și mai puțin văzută a vânzării, astfel încât clienții lor să nu fie nevoiți să treacă prin stresul și temerile cu care ei sunt deja familiarizați.
Un site al unei agenții imobiliare din București ilustrează perfect situația:
Un proprietar poate vinde o dată sau de cel mult 2 ori proprietăți în timpul vieții sale. Este oare suficient pentru ca el să poată atinge performanța unui profesionist? Să nu uităm că, în timp ce proprietarul își vinde casa și amintirile sale, agentul vinde doar o altă proprietate. Cine credeți că va obține mai mult?
Comentarii