În domeniul imobiliar se poate aplica și chiar se aplică, cu mare succes. Dacă în trecut agenții dețineau o bază de date formată dintr-un caiet și un pix, astăzi lucrurile stau complet diferit. De la CRM-uri sofisticate, website-uri optimizate pentru domeniul imobiliar până la aplicații custom, agențiile au demonstrat că pot fi în topul tehnologiei.
Există însă și soluții foarte la îndemână, care oferă CRM și website celor interesați, cu un abonament lunar care este mai mult decât convenabil și astfel bătăile de cap date de nefuncționarea sistemelor, a site-ului, a serverului etc, dispar, iar agenții pot să își facă treaba liniștiți. În România există în acest moment cel puțin 4 soluții de acest tip.
Este convenabil? Poate. Are și inconveniente? Sigur. În primul rând, site-ul este aproape identic cu cel al competitorilor, link-urile sunt identice, optimizarea SEO este prezentă într-o mică măsură și este identică cu a celorlalți. Adică, dacă vom căuta ceva anume pe google, legat de domeniul imobiliar, desigur, căutarea va returna aceleași link-uri dar sub nume diferite și cu oferte diferite. Cei ce dețin aceste soluții practică acest lucru pentru a-și populariza site-ul pe google, în detrimentul sau dezavantajul tocmai a celor care îi plătesc.
Însă, cel mai mare inconvenient care poate dăuna clar vânzării sau închirierii este link-ul din subsolul site-ului, care face trimitere la acea soluție care vă este oferită dar în pagina cu toate agențiile imobiliare cu care au contract. Deci, cumpărătorul a venit pe site-ul agenției, l-a parcurs până jos apoi a dat click pe link-ul respectiv și... la revedere. Un client venit, un client pierdut...
Este convenabil? Mmmmm... nu prea. Are inconveniente? Da, majore! Atunci, dacă tot unele dintre agenții sunt PRO, de ce nu optează pentru soluții PRO? Sigur, costurile s-ar putea tripla, dar, ar avea garanția clientului sau a lead-ului câștigat, nu pierdut. Obiectivul unui website de agenție imobiliară reușit este acela de a ține clientul pe propriul site până când acesta realizează o acțiune. Adică până când pune mâna pe telefon și sună, trimite un e-mail sau un mesaj pe whatsapp agenției respective. În cazul de mai sus, asta nu se va întâmpla decât într-o vagă proporție.
Însă, sunt și agenții care cunosc foarte bine aceste trick-uri și tocmai de aceea le vedeți cu propriul website, cu adresă de e-mail personalizată și localizată pe propriul server pentru a nu pierde nici un e-mail cum se întâmplă în celălalt caz. Dar da, această soluție costă. Și chiar merită.
Comentarii